Wednesday, February 28, 2018

پاسخ داده شده: چالش های گسترش اینشورتک ( فناوری بیمه ) در کشور

سلام آقای کیوان

به نظر من، مهمترین چالش اینشورتک نه تنها در ایران بلکه در دنیا، عدم تطابق مناسب محصول با نیارهای بازار هست. در واقع محصولی که توسعه داده میشه و برای بازاریابی اش هزینه میشه در واقع نیاز بازار نیست یا بازار نیازهای مهمتری داره.

محصول بیمه متفاوت ازمحصولات e-commerce هست و برای فروش و ارائه خدمات پشتیبانی در حوزه اینشورتک نیاز به فهم درست از محصول و بازار بیمه وجود داره.

چالش بعدی مهم هم مشکلات حقوقی مربوط به قوانین موجود هست که ممکنه در اثر انجام فروش بیمه و دریافت پول از مشتری پیش می یاد. این چالش های حقوقی از پذیرش مسئولیت بیمه گری گرفته تا پولشویی و ... وجود داره. به عنوان مثال، وقتی مشتری پول از طریق سایت برای خرید بیمه آتش سوزی پرداخت می کنه، ممکنه اینشورتک با تعللی اقدام به صدور بیمه نامه کنه که این بازه زمانی می تونه اینشورتک رو آسیب پذیر و یا در معرض کلاهبرداری قرار بده.

چالش بعدی هم مربوط به تغییرات قانونی ناگهانی از طرف ریگلاتوری هست. در واقع ممکن هست در اثر تغییرات قانونی، مدل کسب وکار اینشورتک غیرقانونی اعلام بشه و اون رو در معرض ریسک تغییر ناگهانی مدل کسب و کارش قرار بده. اگرچه بیمه مرکزی با اطلاعیه مربوط به بازاریابان آنلاین بیمه که با همکاری سندیکای بیمه گران ایران تهیه شده بود نشون داد که علاقه مند به گسترش اینشورتک در صنعت بیمه هست، ولی  تمایل داره که این فعالیت ها در قالب استانداردهای بیمه مرکزی پیش بره.

تعرفه بعضی بیمه ها همچون بیمه شخص ثالث، هر ساله توسط بیمه مرکزی تعیین میشه. این دخالت در بازار هم جلوی اجرای نوآوری هایی که می توانند بیمه های کوتاه مدت یا براساس مسافت رو اجرایی کنن، غیر ممکن کرده. در واقع برداشتن تعرفه بیمه شخص ثالث می تونه قدم مهمی در گسترش اینشورتک در کشور باشه.

همچنین قبول بیمه نامه ها به صورت دیجیتال توسط مراجع پلیس و قضایی می تونه اقدام بعدی باشه. الان بیمه نامه ها می بایست به صورت کاغذی باشن، در صورتی که بیمه نامه دیجیتال می تونه جلوی خیلی از محدودیت ها رو بگیره که این هم میتونه راهکاری باشه برای گسترش اینشورتک.

from Bidbarg.com http://ift.tt/2oxcFgW

No comments:

Post a Comment