Tuesday, August 29, 2017

نحوه اعلام تعطیلی شرکت به اداره مالیات چگونه است

با عرض سلام و ادب 

احتراما به استحضار می رساند اینجانب مدیر عامل یک شرکت سهامی خاص در حوزه فعالیت های خدمات کارگزاری ادارات هستم و در آن شرکت سهام دارم. شرکت از اواخر سال 95 به دلیل رکود و زیان مالی تعطیل گردیده است. ضمنا آخرین آگهی تغیرات شرکت تا 20 شهریور سال جاری اعتبار دارد و پس از آن به دلیل عدم تمایل و توافق اعضای هیات مدیره  تمدید نخواهد شد.
لطفا بنده را در خصوص موارد ذیل راهنمایی بفرمایید. پیشاپیش از خدمات ارزنده ای که ارایه می فرمایید صمیمانه سپاسگزارم.

  • سوال اول : اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 95 و اظهارنامه های مالیاتی ارزش افزوده را تا پایان فصل بهار 96 رد کردیم. حال نامه ای مبنی بر عدم فعالیت در سال 96 تا اطلاع ثانوی، تنظیم و به اداره مالیات بردم رییس اداره مالیات از قبول و ثبت نامه خودداری کرد و بیان نمود باید هر سال اظهارنامه رد کنید و عملکرد را صفر لحاظ کنید. سوال بنده این است که من شاید در مهلت ارایه اظهارنامه فراموش کردم و یا به هر دلیلی موفق به رد کردن اظهارنامه نشدم چه باید بکنم ؟ آیا نباید نامه بنده را قبول و در پرونده درج نمایند که دیگر نیازی به رد کردن اظهارنامه نباشد.
  • سوال دوم : شرکت به دلیل عدم توانایی مالی موفق به پرداخت مالیات مشخص شده برای سال 94 نیست و در حال حاضر اصل مالیات و جریمه آن (حدود 30 میلیون تومان) را بدهکاریم. با توجه به وضعیت مالی شرکت و عدم امکان پرداخت، اداره مالیات برای وصول طلب خود چه خواهد کرد ؟
    با توجه به اینکه سایر اعضای هیات مدیره اموال شخصی به نام خود ندارند آیا اداره مالیات از طریق توقیف اموال شخصی بنده طلب خود را وصول خواهد کرد ؟ اگر پاسخ مثبت است به چه میزان، به نسبت در صد سهام بنده یا کل بدهی به مالیات ؟
  • سوال سوم : این سوال عینا" مشابه سوال فوق است با این تفاوت که این بار بدهی به اداره بیمه تامین اجتماعی و حدود 50 میلیون تومان است.


from bidbarg http://ift.tt/2vAzP7G

No comments:

Post a Comment